בניית אתרים - livecity - שימור לקוחות בעידן המודרני
שימור לקוחות בעידן המודרני
דף הבית >> בלוג החברה >> שימור לקוחות בעידן המודרני
לאחרונה, יותר ויותר חברות מתחום בניית האתרים, ומשאר התחומים גם, מגלות את מה ש-livecity ידעה מההתחלה - הנכס היקר ביותר הוא בסיס הלקוחות הקיים של החברה! אמנם איתור לקוחות חדשים הוא חשוב, אך שימור הלקוחות וטיפוח מערכת היחסים עימם לאורך זמן חשובים עוד יותר.

המגזין Marketing News בהוצאת איגוד השיווק האמריקאי, פרסם לאחרונה מגמות חשובות בשמירת נאמנות הלקוחות אשר הינם רלוונטיים כמעט לכל סוגי המוצרים או השירותים המשווקים בכל שוק מטרה קיים. בתחום ניהול התוכן ובניית האתרים, ניתן להתייחס לחלק מהמגמות הללו:

1. רמת ההשכלה באוכלוסיה הכללית עולה, ולא צריך להיות איש עסקים, עורך דין או רופא כדי להבין כשמישהו מנסה לרמות אותך. לקוחות מודרניים הם חכמים יותר ומצפים ליותר. הגישה שלהם למידע לשם ביצוע השוואות ולימוד מעמיק בטרם קנייה מעולם לא הייתה פשוטה יותר. כדי להצליח למכור ללקוח – צריך נותן השרות להציג ללקוח את כל המידע הקונקרטי באופן ברור ומסודר, כך שהלקוח יוכל לקבל החלטה מושכלת. רבים הסיכויים שלקוח כזה יהיה לקוח מרוצה וימליץ לאנשים אחרים להפוך ללקוחות גם כן. 
livecity החלה מזמן במהלך בונה אמון זה מול הלקוחות בדמות תקופת ניסיון ללא תשלום, ושרותי תמיכה בזמן אמת לאורך כל הדרך גם בתקופת הניסיון.

2. אופציות מרובות מובילות לניוד לקוחות בין חברות וחוסר נאמנות לנותן השרות. שמעת פעם על מישהו שעבר מ-HOT ל-YES, ואז בחזרה? או איים על מפעיל סלולרי בהתנתקות ומעבר לחברה השניה, או השלישית? זוהי מגמה מודרנית נפוצה, ומספיק לפשפש בזיכרון כדי להיזכר בבירור שאף פעם לא התקשרת לערוץ 1 ואיימת להתנתק מרשות השידור, כשהיה רק ערוץ אחד בטלוויזיה. באינטרנט, המצב עוד יותר מורכב: היכולת לברר ולדעת היטב את מהותו של כל נושא העולה על הדעת הכריחה את נותני השרות לוודא שהלקוח יהיה מרוצה מהשרות ומהמוצר, שהרי אם לא – יעבור הלקוח בלחיצת עכבר למתחרה... וישאר שם.

3. כח אדם יעודי לשרות הלקוחות הוא הכרחי. אם הלקוח צריך שרות, כדאי לוודא שבחברה שלך יש מישהו שמיועד לספק את השרות הזה - ובנפרד מהמחלקות העוסקות בתחומים מקצועיים, כמו: עיצוב, קידום ופרסום או מכירות. ללקוח מגיע שרות ממחלקה המיועדת לכך, ומעובדים שתפקידם הוא להבין את צרכי הלקוח, ולספק לו פיתרון הולם.

4. כדי לקנות בחו"ל לא צריך כרטיס טיסה, תאריך הפלגה, דוד עשיר בארה"ב או לחכות ליבואן שירים את הכפפה. 'קליק' אחד ואנחנו שם. המתחרים החדשים, הבין לאומיים, מציגים סטנדרטים שונים ומצריכים אסטרטגיות אמיצות מצד הגופים המקומיים כדי למנוע בריחת לקוחות וקטיעת הקשר עמם. יתרונות אלה יכולים להתבטא בתמיכה ובשרות לקוחות בשפה המקומית, במאמץ להבין את צרכי הלקוח ובהקמת מועדון לקוחות מקומיים. דרך נוספת היא, להציע את שרותיך בעולם ולייצר קהל לקוחות בארצות אחרות.

5. עלויות יחסי הציבור והפרסום באפיקים המסורתיים השונים עלו בשנים האחרונות, והמגמה הנגררת מכך היא עליה בשיווק המוצרים והמוצרים המשלימים לבסיס הלקוחות הקיים. הפילוח הממוקד במנועי החיפוש השונים אמנם מאפשר לגיס לקוחות חדשים בקלות, אולם אפילו הדרך הממוקדת הזו לגיוס לקוחות היא יקרה ומסובכת יותר מאשר שיווק לבסיס הלקוחות הקיים.

6. המתחרים. אם הלקוחות שלך לומדים להשוות בין ההטבות הניתנות על ידי חברות מתחרות ללקוחות כדי שינטשו את נאמנותם, או אפילו נחשפים לשמועות כאלה או אחרות שמפיצות חברות מתחרות, כדאי שיהיה לך ערך מוסף ומוניטין מוצק. או אם לצטט את ריצ'ארד באך: "חיה את חייך כך שלעולם לא תצטרך להתבייש אם דבר מה שעשית או אמרת יפורסם בעיתון – גם אם הדברים שפורסמו לא יהיו אמת". 

ישנן טקטיקות רבות הננקטות על ידי חברות שונות לגיוס לקוחות חדשים, ולשימורם. אנחנו בחרנו מההתחלה בדרך הישרה, הגלויה, בה הכל כלול – וידוע מראש – במחיר הוגן. עקב כך, ולשמחתנו, השינויים במגמות שחקר המגזין Marketing News לא השפיעו על בסיס הלקוחות הקיימים של החברה, וכמות הלקוחות המגיעה אלינו כתוצאה ישירה מהמלצה של לקוחות קיימים רק עולה מחודש לחודש. בנוסף, תוכניות המפיצים והשותפים שלנו תופסות תאוצה. תוכניות אלה מתבססות על שיתוף פעולה בינינו ובין הלקוחות שלנו וגולשים אחרים ברחבי העולם.
 
אנו מזמינים גם אותך להצטרף להצלחה!

לפרטים על תוכנית שותפים 
לחץ כאן
לפרטים על תוכנית מפיצים לחץ כאן

תמיד לשרותך,

אחיעד סער
מנהל מחלקת מכירות,

achiad@livecity.co.il
086466820 (שלוחה 120)
 
 
© 2014 Livecity. All rights reserved